Igre
Prvi utisci
Vesti
Prvi utisci
Call of Duty Vanguard – OPEN BETA
Marko Vasiljević
21. septembar 2021.

Još jedna godina, još jedan CoD, a ove sezone na repertoaru je (ponovo) WW2 i sve što taj period nosi. Do 5. novembra ima još vremena da se sve izbrusi i ispolira ali smo iskoristili open beta vikend da opipamo puls onoga što je najvažnije za jedan CoD – multyplayer.



Posle neurotičnog Warzonea i nešto tradicionalnijih Modern Warfare i Cold War naslova, vraćanje u prošlost delovalo je kao potencijalno problematična ideja. Kako ponuditi nešto dovoljno interesantno ljudima naviknutim da menjaju loadoute na svakih par nedelja i da grozničavo češljaju JGOD-ov YT kanal ne bi li našli idealan komplet attachmenta za pušku koja je u datom trenutku potencijalno najefikasnija. Međutim, sada je jasno da nema bojazni. Vanguard će biti direktan naslednik prethodna dva naslova u svakom smislu.



„Motor“ koji ga pogoni je već viđen u MW-u i WZ-u (ne i Black OpsCW). To znači da će vam osećaj pod prstima biti „na prvu“ poznat i prijatan ukoliko ste investirali sate u prethodnike. Svi refleksi brušeni u prethodnih par godina ovde rade od starta. U smislu grafičkog prikaza, dakle, nema previše iznenađenja, što ne znači da mu bilo šta preterano fali, naprotiv. S druge strane, zvuk je... pa najblaže rečeno – očajan. Osim što su koraci sada veoma, veoma tihi, sve što dolazi do vašeg uha naviknutog na perfekciju zvuči tupo i zagušeno. Posle par sati igranja moguće je da prihvatite ovo ali je šokantno koliko je promašeno u ovom trenutku. Problem nije samo u generalno lošem miksu, postoje i situacije kada se zvuk ponaša potpuno nepredvidljivo. Ipak, ovo je beta, bete tome i služe a developeri su prihvatili kritike i već dali obećanje da rade na tome.



Osim tunjavog zvuka, zasmetala je i još jedna potencijalno problematična stavka. Vidljivost. Mape koje su trenutno dostupne su odlično dizajnirane i lepe su, ali kao da se neko malo zaigrao sa stavkom „specijalni efekti“. Jednostavno, u nekim trenucima postaje ekstremno teško videti protivnike usled izmaglica i sličnih atmosferskih elemenata. Ovo prilično pogađa Red Star mapu koja je pod snežnim pokrivačem. Mada ni Gavutu ostrvska mapa nije pošteđena problema jer je neko smislio da sunčevi zraci treba da vam povade oči i valjda skuvaju čorbicu od istih. Njihanje palmi je donekle uteha i sveukupni utisak je generalno pozitivan. Kad smo već kod mapa pomenućemo i Eagle’s Nest, nacističku vilu u planinama kao i potencijalno najlepšu Hotel Royal smeštenu u Pariz pod okriljem noći te igra senki ovde najviše dolazi do izražaja.



Ono što je prijatno osveženje su elementi mape koji se konačno mogu uništiti. Ne, nije kao Battlefield ali je skroz ok dodatak i nije baš ni samo kozmetičke prirode. Ogradice, vrata, roletne i pregrade drvenog porekla se mogu uništiti pucanjem, mele udaranjem ili jednostanim sprintom kroz iste. Osim toga tu su još i staklene površine koje se ponašaju baš onako kako očekujete. Sve ovo možete koristiti u smislu da pravite nove prolaze ili jednostavno otvarate line of sight ka ostalim delovima mape. Sem toga, postoje i delovi mape koji su od tvrdih materijala ali se mogu uništiti donekle. Na primer, noseći stub koji može da se de-malteriše do armiranog betona. Ovo već nema nikakvu svrhu sem da izgleda lepo i da se vidi da mapa trpi kakve-takve ožiljke nakon vašeg iživljavanja. Iskreno, jedva čekamo da li će išta od ovoga i na koji način se preliti u Warzone.



Po pitanju oružja, nismo imali prilike da izlevelujemo sva ali jesmo otključali STG-44 i MG42 do 30. lvl (u beti ne može dalje) i ostali smo pomalo zatečeni količinom dodataka i modifikatora koje možete nameštati “u sitna crevca”. Deluje pomalo komplikovano ispratiti efekte svakog pojedinačnog elementa koji ste menjali, što nam deluje da će u praksi dovesti do toga da najviše igrača “prepisuje” bez mnogo razmišljanja. Osim različitih cevi, stockova, nišana, i ostalog do sada viđenog, imamo mogućnost da biramo i različitu municiju i dva perka. Ukupno 10 modifikatora. Duplo više nego u WZ-u.



Sve u Vanguardu deluje jako poznato. Iako je sasvim druga epoha, jurišne puške se ponašaju veoma slično, ako ne identično, arsenalu iz prethodnih (modernih) naslova. To važi i za ostale klase oružja sem, čini nam se, snajpera. Oni deluju dosta sporiji, ali nismo stigli da otključamo, recimo, KAR98 i izlevelujemo ga, tako da verovatno i to postaje opet bliže onome na šta smo navikli. Ostalo u ponudi je sve već viđeno, od bojevih i tactical dodataka pa i do field upgradea i killstreaka i tu nema iznenađenja.




Da ne bude sve baš isto, pored standardnih modova, sada imamo i takozvani Champion Hill. Koncept deluje pomalo konfuzno u startu ali posle prve odigrane partije postaje daleko logičniji. Suštinski, u pitanju je takmičarski format gde se sukobljavaju timovi u više rundi. Između njih postoji mogućnost trošenja novca (koji sakupite tokom rundi) na dodatke, unapređivanje oružja ili kupovinu života. Prilikom svake runde random se sparuju suparničke ekipe i igra se onoliko rundi koliko je potrebno dok ne ostane samo jedna pobednička. Da bi se eliminisala protivnička ekipa potrebno je da ostane na nula life poena (svaki respawn troši 1 poen) i da se eliminiše poslednji preživeli član tima. Interesantna novina koja verovatno treba da privuče esport nastrojene igrače i da se proba neki ufur na tu scenu. Iskreno, teška posla, ali ko zna.



Ukratko, Vanguard je punokrvni CoD i produžetak koncepta koji se pokazao uspešnim proteklih par godina. Nove mape, nove (stare) puške, i sve što ide uz to. Sasvim dovoljno da se i ove godine sačuva igračka baza i uzmu joj se novci. Ono što je još uvek neizvesno je kako će se čitav Vanguard uklopiti u Warzone. Koliko god da je Activision Blizzardu bitno da proda još jedan naslov, sigurno im je još bitnije da nastave da cede armiju navučenu na Verdansk i stotine skinova i džidža bidža za koje su date ozbiljne pare. Hajd’, nekako će i preboleti novu mapu, ali šta sa svim onim grindom za puške i attachmente? Ili će neko morati da balansira oružja iz dva veoma različita vojna perioda ili će se jednostavno napraviti presek i izbaciti sve što nije WW2. Verujemo da će biti ovo prvo i da je to upravo i razlog što dok igramo Vanguard zapravo imamo utisak da igramo reskinovan MW. Što znači recite zbogom trunkama nade da će ovo biti istorijski „tačan“ naslov. Ovo je brzi, arkadni, i nekim čudom i dalje zabavan Call of Duty. Dakle, preporuka.

Call of duty
Vanguard
Svet kompjuteri
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2024
Novosti na polju razvoja dronova
Budućnost ratovanja
Sve popularniji su mali i povoljni dronovi, sposobni da lansiraju rakete za koje su bile neophodne mnogo skuplje letelice...
Gigabyte G6X (9MG 2024)
Nešto priuštiviji
Zahvaljujući odličnom rashladnom sistemu, ovaj laptop iz ugrađenih CPU i GPU čipova izvlači maksimum...
Asus NUC13BRF i NUC14RVH
NUC-evi iz nove kuhinje
Asus je preuzeo NUC (Next Unit of Computing) od Intela i evo prva dva modela iz njihove radinosti...
Nacon Daija
Premijum arkada
Mnogi igrači žele da arkadni doživljaj imaju kod kuće, da biju po tasterima japanske radinosti i čupaju arkadnu palicu...
Huawei FreeClip
Muzičke minđuše
Osim što izgledaju futuristički, ove „muzičke minđuše” su izuzetno udobne za nošenje i to omogućavaju bez bojazni od ispadanja...
Samsung Galaxy A35 i A55
Aktuelni A , puta dva
Oba telefona su dizajnerski uspešne kopije vrhunskih modela S serije...
Everything 1.4.1 • TreeSize Free 4.72 • LockHunter 3.4.3 • SyncBackFree 11.3 • WiFi Password Revealer • Keyfinder 2.0
Pet (i po) korisnih programa za Windows
Na primer, Everything je brza mašina za pretragu lokalno uskladištenog materijala, koja koristi izuzetno malo hardverskih resursa...
Kriza u industriji i TSMC
Nesigurnost i obećanja
Planovi TSMC-a za fabrike u Arizoni suočili su se sa višestrukim preprekama tokom uspostavljanja projekta...
.rs: Aplikacije javnih preduzeća • Toll4All • UA Day 2024
Početak e Kartona
Javni beležnici imaće direktnu komunikaciju sa kolegama iz EU...
No Rest for the Wicked
U duhu ranijih naslova autora ove igre, njen vizuelni identitet uspeva da balansira sa mračnim i prelepim...
Stellar Blade
Stellar Blade je Sekiro-lite, gde „lite” ne podrazumeva manju kompleksnost, već, naprosto, manji stepen izazova...
Horizon Forbidden West – Complete Edition (PC)
Maksimalno kvalitetan PC port, sa DLC-om koji nastavlja originalnu priču, ali nije pravi nastavak...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama