![]() |
![]() |
|
Pravljenje igara Programski jezici, tehnike, alatke u službi pravljenja igara... |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1 |
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]()
Početkom ove godine, jedan ortak je "zapalio" čitav komšiluk sa Bridge builderom. I tako posle par meseci igranja, došao sam na ideju da napravim svoj bridge builder.
![]() I šta je bio problem? Fiziku sam rasturao u srednjoj i osnovnoj, ali je davno to bilo, i tako odlučih da konsultujem ortaka koji je relevantan u toj oblasti. I tada mi on reče da bi to bilo strašno komplikovano napraviti u 3d, da su potrebni tralala proračuni, ali ponudio se za pomoć. Ta pomoć je izgledala: sutra, imam u četvrtak kolokvijum, sledeće nedelje itd. ![]() Čekao sam neko vreme, bezuspešno tražio odgovarajući kod na netu, pa odlučio da sam sednem i prelistam malo knjige. ![]() I posle mnogo muke i pokušaja, vrlo sam zadovoljan dobijenim rezultatom. (Kažem ja vama, programeri mogu sve ![]() Sledeći problem je izgradnja tj projektovanje mosta (ovaj most u demo-u sam izgradio direktno u kodu). Ne može biti kao BB, pošto je on 2d. Svakako ne bih da uradim nešto komplikovano kao projektovanje u 3dmax-u. Mislim da bi bilo dobro uraditi da se projektovanje vrši u jednoj ravni paralelnoj sa ekranom, baš kao u BB, s tim da će igrač moći ravan da pomera po dubini. Za različite elemente izgradnje, okolinu, grafiku i zvuk ćemo posle. Hteo bih da čujem i vaše mišljenje u opšte o projektu. Projekat je inače rađen u DevC++ -u, sa OpenGL-om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banned
|
![]()
Dobro si ga napravio.Najvise mi se svidja ono kad aktiviras vetar.Lepo si ga odradio samo mi se nesvidja sto je mosta 'napravljen' od onih 'crtica'!!!!
Jos jednom bravo! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kekule Mekule
|
![]()
Super je!Samo tako nastavi!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Deo inventara foruma
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iznad reke, ispod drveća.
Poruke: 3.218
Zahvalnice: 58
Zahvaljeno 329 puta na 180 poruka
|
![]()
Nisam igrao Bridge-builder, ali sve jedno probao sam ovaj tvoj test programcic.
Isprva sam bio zbunjen, jer nisam znao sta je umetnik hteo da kaze ![]() ![]() Svaka cast ![]() Mislim da bi prava stvar bila kad bi simulacija tekla mnogo vecom brzinom, doduse trenutno sedim za nekom slabom trojkom (mada opet to je C++ i ovakva simulacija , bi trebalo da leti na mnogo slabijim masinama). Znaci, ubrzati sve visestruko, za pocetak. Ako mozes da izvedes, da moze da se bira sa koje ce strane da vetar duva i da se rucno selektuju line-ovi koji ce sledeci da budu izlomljeni... Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]() Citat:
EDIT: Neću stići. Hvala svima na komentarima i vidimo se sutra. ![]() Poslednja ispravka: priest (of_the_moon) (22.9.2006 u 19:00) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]()
Što se tiče brzine, FPS brojač koji sam dodao je malo konfuzan (nikada nisam voleo da ih pravim
![]() ![]() Razumeli ste naravno da se boja elemenata (linija) menja u zavisnosti od njihovih opterećenja, i što je opterećenje veće, crvena je izraženija. Ukoliko se prekorači, dolazi do pucanja elementa. Dodao sam i kontrolu 2d vektora sile vetra, pa slobodno se igrajte ![]() Da se sada ne bi cimao oko pucanja izabranog elementa, da krenem da radim na interfejsu i konstrukciji. Ima li nekih predloga ovde? ![]() Hey, još sam reorganizacijom koda uspeo da smanjim program. Poslednja ispravka: priest (of_the_moon) (23.9.2006 u 15:42) Razlog: v0.02 -> v0.03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banned
|
![]()
Brate sad ti most puca i sa minimalnm vetrom.Nesto si za*ebao u kodu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Starosedelac
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]()
Uhm, vreme u fizičkim izračunavanjima se zasniva na brzini iscrtavanja frejma. Zato možda na sporijim kompovima brže dolazi do pucanja.
Evo radim na tome da naštimujem kako treba. (Prokleti timeri! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]()
Sredio sam i zamenio 0.02 novom 0.03 verzijom.
Znači sada je na svim kompovima isto. Radiće korektno i na 486-ticama (uz manji frame rate naravno ![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banned
|
![]()
Pa postavi tu verziju!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Starosedelac
|
![]()
eh...kod mene radi na 850-900 FPS...
![]() samo, sa prvom verzijom je radilo na 999+ (Fraps ne meri vise), a dodatkom nekoliko linije se spustilo, nemoguce ta da fizika / crtanje linija oduzima toliko vremena... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]() Citat:
http://www.sk.co.yu/forum/showpost.p...99&postcount=6 Edit: U 0.03 računanje je znatno preciznije (računa se u manjem vremenskom intervalu) nego u ranijim verzijama, iako se na prvi (a bogami ni na drugi ![]() Kada se ubace 3d modeli, osvetljenje, pixel shaderi za vodu i druga hightech grafika ![]() Poslednja ispravka: priest (of_the_moon) (23.9.2006 u 18:01) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iznad reke, ispod drveća.
Poruke: 3.218
Zahvalnice: 58
Zahvaljeno 329 puta na 180 poruka
|
![]()
Odlican 5.
Sedi. ![]() Ipak par sugestija: 1.) Kad se scena resetuje, treba resetovati i jacinu vetra. 2.) Zasto si izbacio lomljenje verteksa (bili su bas cool ![]() 3.) Trebas da obratis paznju na trenje. Kada objekti klize, onda klize u beskonacnost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]()
Ovo je poslednji deo iz serije o demonstraciji engine-a. Pokušao sam da simuliram i različite matrijale od koga je most napravljen.
Betonski stubovi su teški po 400 kg u osnovi i 100 kg na vrhu, kanap od koga je most izvezen je težak 0.1kg po metru dužine. Inače, oni plavi kvadrati imaju stranice dužine 10m, konstanta otpora vazduha za kanap je 0,02, za stubove 0,1. ![]() U sledećoj verziji sami gradite most. ![]() @Bobi 1)Vetar se sada resetuje. 2)Prekidanje elementa od strane korisnika sam uveo čisto da se vidi preciznost simulacije. Ako je baš cool ![]() 3)Trenje o podlogu ću uradtiti kada uradim podlogu, tj napravim nekakvu okolinu (rečicu i obale). 4)Hvala na saradnji. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Starosedelac
|
![]()
Ovo je extra! Samo sto se vetar ne resetuje... Ili ti uzimash neku "random" vrednost vektora
A pokidanje elemenata od strane korisnika nisam primetio... Samo tako nastavi... I pitam se kako si uspeo sve ovo da uradish? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() Offtopic: Da ne bih odgovarao više puta, evo i odgovora na pitanje kako napraviti First person shooter kameru (gledanje pomeranjem miša): Svaki prolaz se proverava koliko je korisnik pomerio kursor od centra, zatim se vraća na centar. Za X razliku se dobije ugao y, a za Y ugao z (u formuli pretvaranja se ubacuje i parametar za korigovanje osetljivosti miša). Zatim se rotira vektor View sa centrom rotacije u tački vektora Position (pošto je Position nulti vektor, ne rotirati oko kordinatnog početka ![]() 1) Za ugao y se rotira u ravni čija je normala vektor 0,1,0. 2) Za ugao z se rotira u ravni čija se normala dobija iz formule (View - Position) | UpVector View, Position, UpVector su vektori za podešavanje kamere, | je operacija "krst" dva vektora (| je moja omiljena oznaka). Skratio sam koliko je moglo (hroničan nedostatak vremena ![]() ![]() PS Nećemo više ovim da spamujemo temu, ako neko hoće neka otvori novu. Čitamo se. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iznad reke, ispod drveća.
Poruke: 3.218
Zahvalnice: 58
Zahvaljeno 329 puta na 180 poruka
|
![]()
Kako planiras da odradis objekte i ubacis ih u scenu? Jel' treba da se odradi sa 3D max-om i zatim eksportuju u *.X format?
Ako hoces, odradicu ti taj drveni most u max-u, kad imam vremena, ne bi trebalo da je tesko, plus bi mogao da ti odradim okruzenje, sa sve brdascima i recicom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banned
|
![]()
E sada si ga dobro odradio!!!!Bravo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Starosedelac
|
![]()
iz nekog razloga ovo ne bi imalo smisla...OpenGL, a koliko se srecno kombinuje sa DX-om, nisam siguran...
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
|
|