Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Test Run > Programiranje > Pravljenje igara
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Pravljenje igara Programski jezici, tehnike, alatke u službi pravljenja igara...

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 22.9.2006, 16:59   #1
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Mostogradnja (u 3d)

Početkom ove godine, jedan ortak je "zapalio" čitav komšiluk sa Bridge builderom. I tako posle par meseci igranja, došao sam na ideju da napravim svoj bridge builder.
I šta je bio problem? Fiziku sam rasturao u srednjoj i osnovnoj, ali je davno to bilo, i tako odlučih da konsultujem ortaka koji je relevantan u toj oblasti. I tada mi on reče da bi to bilo strašno komplikovano napraviti u 3d, da su potrebni tralala proračuni, ali ponudio se za pomoć. Ta pomoć je izgledala: sutra, imam u četvrtak kolokvijum, sledeće nedelje itd.
Čekao sam neko vreme, bezuspešno tražio odgovarajući kod na netu, pa odlučio da sam sednem i prelistam malo knjige.

I posle mnogo muke i pokušaja, vrlo sam zadovoljan dobijenim rezultatom.
(Kažem ja vama, programeri mogu sve )

Sledeći problem je izgradnja tj projektovanje mosta (ovaj most u demo-u sam izgradio direktno u kodu). Ne može biti kao BB, pošto je on 2d. Svakako ne bih da uradim nešto komplikovano kao projektovanje u 3dmax-u. Mislim da bi bilo dobro uraditi da se projektovanje vrši u jednoj ravni paralelnoj sa ekranom, baš kao u BB, s tim da će igrač moći ravan da pomera po dubini.

Za različite elemente izgradnje, okolinu, grafiku i zvuk ćemo posle.

Hteo bih da čujem i vaše mišljenje u opšte o projektu.

Projekat je inače rađen u DevC++ -u, sa OpenGL-om.
Priloženi fajlovi
Tip fajla: zip Mostogradnja 001.zip (42,4 KB, 175 puta viđeno)
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.9.2006, 17:11   #2
PeTkO
Banned
 
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iza tebe
Poruke: 2.242
Zahvalnice: 419
Zahvaljeno 298 puta na 192 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku PeTkO
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Dobro si ga napravio.Najvise mi se svidja ono kad aktiviras vetar.Lepo si ga odradio samo mi se nesvidja sto je mosta 'napravljen' od onih 'crtica'!!!!

Jos jednom bravo!
PeTkO je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.9.2006, 17:29   #3
Andross
Kekule Mekule
 
Avatar korisnika Andross
 
Član od: 8.12.2005.
Lokacija: Beograd
Poruke: 4.238
Zahvalnice: 662
Zahvaljeno 1.390 puta na 717 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku Andross
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Super je!Samo tako nastavi!
Andross je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.9.2006, 17:49   #4
bobi
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iznad reke, ispod drveća.
Poruke: 3.218
Zahvalnice: 58
Zahvaljeno 329 puta na 180 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Nisam igrao Bridge-builder, ali sve jedno probao sam ovaj tvoj test programcic.

Isprva sam bio zbunjen, jer nisam znao sta je umetnik hteo da kaze , ali kad sam shvatio da si u stvari vrlo uspesno ostvario simulaciju vetra na line-ove i vertexe, njihovu medjusobnu interakciju i inerciju, a sve to pod uslovima gravitacije i vetra...
Svaka cast

Mislim da bi prava stvar bila kad bi simulacija tekla mnogo vecom brzinom, doduse trenutno sedim za nekom slabom trojkom (mada opet to je C++ i ovakva simulacija , bi trebalo da leti na mnogo slabijim masinama).
Znaci, ubrzati sve visestruko, za pocetak.
Ako mozes da izvedes, da moze da se bira sa koje ce strane da vetar duva i da se rucno selektuju line-ovi koji ce sledeci da budu izlomljeni...

Citat:
Za različite elemente izgradnje, okolinu, grafiku i zvuk ćemo posle.
Naravno
bobi je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 22.9.2006, 18:30   #5
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Citat:
bobi kaže:
Znaci, ubrzati sve visestruko, za pocetak.
Ako mozes da izvedes, da moze da se bira sa koje ce strane da vetar duva i da se rucno selektuju line-ovi koji ce sledeci da budu izlomljeni...
Stiže nova verzija, do večeras nadam se...

EDIT:
Neću stići.
Hvala svima na komentarima i vidimo se sutra.

Poslednja ispravka: priest (of_the_moon) (22.9.2006 u 19:00)
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 12:39   #6
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Što se tiče brzine, FPS brojač koji sam dodao je malo konfuzan (nikada nisam voleo da ih pravim ), uglavnom ako vidite trocifren broj, dobro je. Za testiranje su tu još i dva identična mosta. Radiće i sa više bez problema, ali da se ne iživljavamo, za sada .

Razumeli ste naravno da se boja elemenata (linija) menja u zavisnosti od njihovih opterećenja, i što je opterećenje veće, crvena je izraženija. Ukoliko se prekorači, dolazi do pucanja elementa.

Dodao sam i kontrolu 2d vektora sile vetra, pa slobodno se igrajte . Za simulaciju vetra inače korisitm još jedan vektor koji se randomizuje u svakom prolazu i daje efekat lelujanja mostovima. Zbog njega se može desiti da jedan pukne a drugi ne.

Da se sada ne bi cimao oko pucanja izabranog elementa, da krenem da radim na interfejsu i konstrukciji. Ima li nekih predloga ovde?

Hey, još sam reorganizacijom koda uspeo da smanjim program.
Priloženi fajlovi
Tip fajla: zip Mostogradnja 003.zip (41,2 KB, 88 puta viđeno)

Poslednja ispravka: priest (of_the_moon) (23.9.2006 u 15:42) Razlog: v0.02 -> v0.03
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 13:53   #7
PeTkO
Banned
 
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iza tebe
Poruke: 2.242
Zahvalnice: 419
Zahvaljeno 298 puta na 192 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku PeTkO
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Brate sad ti most puca i sa minimalnm vetrom.Nesto si za*ebao u kodu.
PeTkO je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 14:20   #8
MG-RAY
Starosedelac
 
Član od: 15.2.2006.
Lokacija: Midlands
Poruke: 1.523
Zahvalnice: 276
Zahvaljeno 307 puta na 207 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku MG-RAY
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Citat:
PeTkO kaže:
Brate sad ti most puca i sa minimalnm vetrom.Nesto si za*ebao u kodu.
tesko, ti si se negde zeznuo, kod mene puca kada linija izadje iz okvira...
MG-RAY je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 15:12   #9
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Uhm, vreme u fizičkim izračunavanjima se zasniva na brzini iscrtavanja frejma. Zato možda na sporijim kompovima brže dolazi do pucanja.

Evo radim na tome da naštimujem kako treba. (Prokleti timeri! )
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 15:47   #10
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Sredio sam i zamenio 0.02 novom 0.03 verzijom.
Znači sada je na svim kompovima isto. Radiće korektno i na 486-ticama (uz manji frame rate naravno ).

Citat:
MG-RAY kaže:
kod mene puca kada linija izadje iz okvira...
Hmm, dobar komp imaš .
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 16:20   #11
PeTkO
Banned
 
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iza tebe
Poruke: 2.242
Zahvalnice: 419
Zahvaljeno 298 puta na 192 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku PeTkO
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Pa postavi tu verziju!
PeTkO je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 16:20   #12
MG-RAY
Starosedelac
 
Član od: 15.2.2006.
Lokacija: Midlands
Poruke: 1.523
Zahvalnice: 276
Zahvaljeno 307 puta na 207 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku MG-RAY
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

eh...kod mene radi na 850-900 FPS...
samo, sa prvom verzijom je radilo na 999+ (Fraps ne meri vise), a dodatkom nekoliko linije se spustilo, nemoguce ta da fizika / crtanje linija oduzima toliko vremena...
MG-RAY je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 17:05   #13
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Citat:
PeTkO kaže:
Pa postavi tu verziju!
Postavio sam je preko one stare:
http://www.sk.co.yu/forum/showpost.p...99&postcount=6

Edit:
U 0.03 računanje je znatno preciznije (računa se u manjem vremenskom intervalu) nego u ranijim verzijama, iako se na prvi (a bogami ni na drugi ) pogled to ne vidi. To za sobom povlači malo više CPU vremena.
Kada se ubace 3d modeli, osvetljenje, pixel shaderi za vodu i druga hightech grafika , FPS će još pasti. No, o tom po tom.

Poslednja ispravka: priest (of_the_moon) (23.9.2006 u 18:01)
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 23.9.2006, 19:03   #14
bobi
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iznad reke, ispod drveća.
Poruke: 3.218
Zahvalnice: 58
Zahvaljeno 329 puta na 180 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Odlican 5.
Sedi.


Ipak par sugestija:
1.) Kad se scena resetuje, treba resetovati i jacinu vetra.
2.) Zasto si izbacio lomljenje verteksa (bili su bas cool )?
3.) Trebas da obratis paznju na trenje. Kada objekti klize, onda klize u beskonacnost.
bobi je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.9.2006, 12:44   #15
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Ovo je poslednji deo iz serije o demonstraciji engine-a. Pokušao sam da simuliram i različite matrijale od koga je most napravljen.

Betonski stubovi su teški po 400 kg u osnovi i 100 kg na vrhu, kanap od koga je most izvezen je težak 0.1kg po metru dužine. Inače, oni plavi kvadrati imaju stranice dužine 10m, konstanta otpora vazduha za kanap je 0,02, za stubove 0,1.

U sledećoj verziji sami gradite most.

@Bobi
1)Vetar se sada resetuje.
2)Prekidanje elementa od strane korisnika sam uveo čisto da se vidi preciznost simulacije. Ako je baš cool , dodaću u nekoj od sledećih verzija ponovo.
3)Trenje o podlogu ću uradtiti kada uradim podlogu, tj napravim nekakvu okolinu (rečicu i obale).
4)Hvala na saradnji.
Priloženi fajlovi
Tip fajla: zip Mostogradnja 004.zip (42,5 KB, 115 puta viđeno)
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 24.9.2006, 14:08   #16
EclipsE
Starosedelac
 
Član od: 16.4.2006.
Lokacija: Scary Movie Reputacija: ■■□
Poruke: 1.337
Zahvalnice: 378
Zahvaljeno 279 puta na 196 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku EclipsE
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Ovo je extra! Samo sto se vetar ne resetuje... Ili ti uzimash neku "random" vrednost vektora

A pokidanje elemenata od strane korisnika nisam primetio...

Samo tako nastavi... I pitam se kako si uspeo sve ovo da uradish?
EclipsE je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.9.2006, 1:36   #17
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Citat:
EclipsE kaže:
Samo sto se vetar ne resetuje... Ili ti uzimash neku "random" vrednost vektora
U pravu si za vetar. Sačekajte sledeću verziju.
Citat:
EclipsE kaže:
A pokidanje elemenata od strane korisnika nisam primetio...
Bilo je u 0.01 verziji.
Citat:
EclipsE kaže:
I pitam se kako si uspeo sve ovo da uradish?
Fizika mi je zadavala problema, i najviše vremena sam proveo praveći i testirajući nju. Inače uradio sam jednu simulaciju tenisa ranije, ali ovo je značajno komplikovanije. Što se tiče programiranja i OpenGL-a, to za sada ide glat, jer nisam baš zelen u ovim oblastima .

Offtopic:
Da ne bih odgovarao više puta, evo i odgovora na pitanje kako napraviti First person shooter kameru (gledanje pomeranjem miša):
Svaki prolaz se proverava koliko je korisnik pomerio kursor od centra, zatim se vraća na centar. Za X razliku se dobije ugao y, a za Y ugao z (u formuli pretvaranja se ubacuje i parametar za korigovanje osetljivosti miša). Zatim se rotira vektor View sa centrom rotacije u tački vektora Position (pošto je Position nulti vektor, ne rotirati oko kordinatnog početka , nego onog drugog kraja) na dva načina:
1) Za ugao y se rotira u ravni čija je normala vektor 0,1,0.
2) Za ugao z se rotira u ravni čija se normala dobija iz formule (View - Position) | UpVector
View, Position, UpVector su vektori za podešavanje kamere, | je operacija "krst" dva vektora (| je moja omiljena oznaka).

Skratio sam koliko je moglo (hroničan nedostatak vremena , gle koliko je sati ). Trebalo bi da bude dovoljno jasno, za onoga ko zna analitičku geometriju. Znači make sure da razumete prvo pre nego što počnete išta da kodirate.

PS Nećemo više ovim da spamujemo temu, ako neko hoće neka otvori novu. Čitamo se.
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.9.2006, 10:22   #18
bobi
Deo inventara foruma
 
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iznad reke, ispod drveća.
Poruke: 3.218
Zahvalnice: 58
Zahvaljeno 329 puta na 180 poruka
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

Kako planiras da odradis objekte i ubacis ih u scenu? Jel' treba da se odradi sa 3D max-om i zatim eksportuju u *.X format?
Ako hoces, odradicu ti taj drveni most u max-u, kad imam vremena, ne bi trebalo da je tesko, plus bi mogao da ti odradim okruzenje, sa sve brdascima i recicom.
bobi je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.9.2006, 10:45   #19
PeTkO
Banned
 
Član od: 6.11.2005.
Lokacija: Iza tebe
Poruke: 2.242
Zahvalnice: 419
Zahvaljeno 298 puta na 192 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku PeTkO
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

E sada si ga dobro odradio!!!!Bravo
PeTkO je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 25.9.2006, 15:00   #20
MG-RAY
Starosedelac
 
Član od: 15.2.2006.
Lokacija: Midlands
Poruke: 1.523
Zahvalnice: 276
Zahvaljeno 307 puta na 207 poruka
Slanje poruke preko Skypea korisniku MG-RAY
Određen forumom Re: Mostogradnja (u 3d)

iz nekog razloga ovo ne bi imalo smisla...OpenGL, a koliko se srecno kombinuje sa DX-om, nisam siguran...
MG-RAY je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 11:42.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com