Prikaz jedne poruke
Stara 25.6.2009, 2:52   #9
ktulu
Član
 
Član od: 29.1.2007.
Lokacija: Kragujevac
Poruke: 482
Zahvalnice: 47
Zahvaljeno 123 puta na 90 poruka
Određen forumom Re: ATI Radeon problemi oko dynamic shadow renderinga

Eto, recimo mene živo interesuje o čemu se zapravo radi. A nigde nisam našao konkretne informacije.

Uglavnom, priemtio sam (a možda mi se samo čini) da su u zadnjih nekoliko godina developeri počeli da koriste neki sasvim drugačiji, oldskool princip za senke koji za rezultat daje senke u relativno niskoj rezoluciji i koje su uglavnom "kockičaste", "treperave" i uopšte glitchy.
Svestan sam da sigurno postoje neke razlike ako koristite kartice dva različita proizvođača, zatim da neke igre imaju high i ultra high podešavanja koje nekada i menjaju rezoluciju ili detaljnost senki.
Ali takođe mislim da developeri danas jednostavno prave kompromis između kvaliteta efekta i brzine koja se njime dobija.

A isto takve "kockičaste", unfiltered senke sam viđao i na XBOX 360 screenshotovima nekih igara tako da to apsolutno nije samo do softverske podrške ili PC hardvera.

Mene zanima kako se ovi efekti tačno zovu, princip, tehnički nazivi itd. Recimo, imate senke tipa Blade of Darkness, Doom 3, FEAR i Condemned koje su tačne poligonalne projekcije 3D objekta na neku površinu i izgledaju daleko realnije i bolje. Kod njih je glavni problem njihova nerealna oštrina koja je, recimo u Condemned-u rešena dodavanjem još tih poligona ili vektora, kako već to rade, oko same senke, samo sa manjim intenzitetom.

Dok evo, sada popularnije senke su ili shader efekti ili neki drugi low-res princip projektovanja senki koji po meni uglanvom lošije izgledaju.

Da se razumemo, ni ja ne marim puno za senke i uglavnom ih gasim (jer srču fps uzaludno) ali je ipak čudno da nove igre sa kvalitetnim timovima programera i puno rada imaju tako "kršaste" senke ili detalje.
ktulu je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Sledeći korisnik se zahvaljuje korisniku ktulu na korisnoj poruci:
doctor (6.7.2009)