Prikaz jedne poruke
Stara 6.2.2008, 7:06   #296
marko river
Veteran
 
Član od: 13.8.2006.
Poruke: 654
Zahvalnice: 30
Zahvaljeno 119 puta na 90 poruka
Određen forumom Re: objasnjenja pocetniku

I ja sam sad video temu pa reko da kucnem, nisam je bas iscitao.

Slazem se sa kolegom. "Strucnjaci" i "ljudi koji su stvarali" C++ savetuju da je mozda i bolje da bez znanja obicnog C-a krenete u ucenje C++ jer bi moglo da vas zbuni... sto vise radim vise sam siguran da je to obicna glupost.
Naucite prvo C ako ga ne znate, slobodno mozete da preskocite Pascal. Ako ste bas mladi, ucite neki Basic, recimo onaj stari GWBasic, cisto dok pocnete da razmisljate u duhu algoritama. Kasnije predjite na C gde cete nauciti dosta stvari. Pascal je mozda boji za rad sa datotekama, ali to ni izbliza nije bitno kao rad sa pokazivacima. Kasnije ce vas C++ uvesti u malo drugaciji nacin razmisljanja (tj objektno orijentisano programiranje)

E sad, sve sto budete vezbali (a verujte neophodno je, nista ne ide preko noci) ce vam se obiti o glavu kada budete krenuli u osmisljavanje igre, jer tu morate voditi racuna o jednoj opakoj promenljivoj - vremenu! Pravljenje video igara se zaista moze okarakterisati kao "vestina iscrtavanja na ekranu". Ipak, svaka dalja diskusija samo grebe po povrsini a nista ne kaze. Koliko god vam mrsko zvucalo, moracete da zasucete rukave i da ucite.

Sto se tice literature, tu vam tek savetujem da ne brzate - dobro naucite engleski i nastavite da strucni engleski ucite u hodu. Ne koristite prevedene knjige, iako ima dobrih prevoda, jer se u sustini samo kocite. Posle prve procitane (i shvacene) knjige na engleskom sve ide mnogo lakse. Od knjiga cete na netu u elektronskom obliku naci gotovo svaku, a mnogo manje od svake vam je potrebno.

Sto se tice matematike.... uhhhh, ljudi, ne verujem da cu ovo reci, ali ako ste zaista mislili da ona deviza "ma ja cu da ucim samo ono sto mi treba" daje rezultata, grdno ste se prevarili. Naravno, na MATF-u (posto PMF u BG-u vise zvanicno ne postoji) ce vas smarati vise nego sto mozak moze da izdrzi (bar ranije, ne znam kakva je ova Bolonja) i naravno da vecinu stvari necete nikada koristiti. Ali osim toga sto dobar deo tih stvari ima veze sa prakticnim radom, samo se to ne vidi kada ucite sve uopsteno, sa tom uzasnom matematikom cete steci nesto drugo - sposobnost razmisljanja. Koliko god ovo banalno zvucalo, nivo te sposobnosti i odvaja sjajne od solidnih/upucenih programera. Ruku na srce, dovoljno je biti i pristojan da bi pravili igre jer one zaista i nisu neko programersko dostignuce (osim ako se ne utrkujete sa Valve-om). Poenta je samo da ako bezite od ucenja - bezite od napredovanja. Nemojte se ugledati na mene

Na kraju: ne pocinje se od pravljenja malih igara vec od programiranja malih matematickih problema. Posle ucite komplikovanije stvari, drzite se C++ bar u narednih par decenija i polako pokusavajte sami da napravite neku igru koja radi. Za pocetak neka bude i u tekstualnom rezimu bez animiranja i vremena. Ukoliko neko zeli da krene polako da razvija neki FPS jer je mlad i ima vremena, moje skromno misljenje je da gresi. Bolje pravite male igre jer cete tako nauciti milion sitnih stvari. Tacno je da je razlicito programiranje za 2D i 3D, ali ne svodi se sve na to, ni izbliza. Radite, 'eb**a, nema vam druge

@offtopic: Svako kome je Malkov drzao vezbe iz ORS-a je ubedjen da je covek genije, pa sam i ja tako bio medju njima. Ne sporim da sjajno poznaje C++ i ne razumem kako je toliko los programer. Pretpostavljam da je problem sto se nikada nije dovoljno bavio prakticnim radom. Ili mozda jeste, ali nas namerno ne uci onako kako treba da nas ne bi suvise zbunjivao. Sve u svemu, tek sam skoro shvatio kakve je elementarne greske pravio na vezbama. Godinama sam koristio neke njegove algoritme misleci da je to sigurno najbolji nacin. Najbolji.... Samardzicu vec svaka cast. On je zaista mag, a kako nikada ne mozete imati sve, on je (po meni) mnogo losiji predavac od Malkova. I vec sam se isuvise raspisao o tome....

edit: E da, kad smo vec kod Malkova, za vas koji ne kapiraju sta su to igre u linijskom rezimu bez vremena i tome slicno, mozete od Malkova pogledati par primera sa vezbi (i ispita), npr. sa Hari Poterom, saobracajnom raskrsnicom i moja omiljena igra Zivot (na eng. Life). To se moze naci na serveru matematickog fakulteta ali ne bih bas javno da ostavljam tacan link ovde...
I jedna lokalna MATF sala: Koja je prva zvezdina zvezda? (misli se na Crvenu zvezdu) - odgovor je Mitic. Koja je druga? - odgovor je Malkov. Kolege ce shvatiti

Poslednja ispravka: marko river (6.2.2008 u 7:14)
marko river je offline   Odgovor sa citatom ove poruke