Nema šta da razmišljaš - iz kompletne priče izostavi Flex jer ti neće mnogo pomoći ako ćeš da razvijaš samo igre a za razvoj će ti trebati i "Flash Professional" i "Flash Developer" (sada "Builder") jer svaki od ova dva programa služi da odradi jedan deo posla.
"Flash Professional" je neophodan za odrađivanje vizuelnog dela aplikacije (resursi, animacije itd.) i da svakom od tih resursa dodeliš identifikatore klase koje ćeš koristiti za pisanje AS3 koda u "Flash Developer"-u. Ono zbog čega je "Flash Developer" uopšte i ugledao svetlost dana je užasan editor u "Flash Professional-u" na koji su Flash developeri kukali godinama. Želja im je uslišena i Adobe je izbacio "Flash Developer" baš za koderski deo posla. Dobijaš mnogo bolju podršku za syntax highlighting, kontekstno dopunjavanje koda, code insight itd.
Jedino što još uvek ne funkcioniše baš toliko dobro u Builder-u je debugger ali i za to ima rešenje -
DeMonster debugger. kad naučiš da ga koristiš debuggovanje u Flashu će ti biti pravo zadovoljstvo.
Dakle batali Flex i koncentriši se na kombinaciju Flash Professional + Flash Builder + DeMonster debugger. Action Script 3 se podrazumeva ali odmah da te upozorim da iako sintaksa na početku možda deluje poznato trebaće vremena da naučiš koju klasu treba gde i kako da koristiš (da znaš koje loadere gde koristiš, da se upoznaš sa specifičnostima svih klasa itd.) Najčešći problem kod prelaska na AS3 je skapirati kako su klase tačno povezane sa resursima (instanciranje u AS3) i manipulacija resursima u novom modelu Stage-a.